Monday 20 November 2017

Power Bevegelig Gjennomsnitt Etter Mål


Jeg har noen problemer med å bestemme hvordan å produsere en beregning av gjennomsnitt som kan plottes på en PivotChart. Spesielt ønsker jeg å sammenligne en salgsrepresentant (bruttoresultat per måned) mot alle andre representanter (ved hjelp av et gjennomsnitt) som har en tilsvarende rolle (samme arbeidsgruppe) i en gitt periode. La oss bare si datastrukturen er som følger: I Excel-datamodellen har Ive beregnet beregnede felt (som bruker et oppslagstabell) til salgsdatoen slik at salget kan plottes etter måned eller år (f. eks. ÅR (SaleDate) og MONTH ( SaleDate)) Som et eksempel, kan vi si at jeg vil plotte noen GP (Brutto fortjeneste) for en periode: Mitt spørsmål er dette. Hvordan kan jeg beregne en gjennomsnittlig brutto fortjeneste som jeg kan plotte på PivotChart? Denne gjennomsnittlige brutto fortjenesten bør være gjennomsnittet av alle salg i samme periode for samme arbeidsgruppe. I eksemplet ovenfor, i PivotChart ønsker jeg å plotte en gjennomsnittlig serie som plotter gjennomsnittlig GP etter måned for alle SalesReps som er i samme arbeidsgruppe som John A (Sales). Hvis forespørselen min ikke er klar nok, vennligst gi meg beskjed og jeg gjør mitt beste for å utvide. Zam, dette burde være ganske enkelt. Du trenger bare å opprette et nytt beregnet felt som beregner gjennomsnittet for ALL salgsrepresentant. La meg gå gjennom det: Jeg brukte datatabellen din og la den til PowerPivot (Excel 2013). Da opprettet jeg de beregnede tiltakene: 2. Salgs gjennomsnitt ALLE - dette vil beregne gjennomsnittet for ALLE radene i tabellen og brukes i andre beregninger. Legg merke til at jeg brukte det første beregnede feltet som den første parameteren for å gjøre dette fleksibelt: 3. Salgsjämförelse med gjennomsnittlig. Jeg var ikke sikker på hva som er målet ditt, men jeg gjorde dette litt mer komplekst, da jeg ønsket å vise ytelsen i prosent: I utgangspunktet, hva dette gjør er det først sjekker det om de er en eksisterende beregning for en salgsrepresentant, i så fall da Det deler salgs gjennomsnitt for en gitt salgsrepresentant etter gjennomsnittlig salgsbeløp for ALLE salgsrepresentanter. Og så trekker jeg ut 1, slik at ytelsen lett kan greps, bare ved å se på prosentandelen. For å gjøre det lett å forstå bestemte jeg meg for å bruke strekdiagrammer i betinget formatering i stedet for frittstående pivotchart - Jeg tror det gjør akkurat det du trenger: I bildet ovenfor viser den første tabellen dataene dine. Den andre tabellen er den faktiske powerpivot tabellen og viser hva jeg har beskrevet. Håper dette hjelper, jeg ville ikke gjøre ting overkomplisert, men hvis du vil fjerne prosentandelen totalt fra Grand Totals-raden, bruk denne beregningen i stedet for prosentvis sammenligning: REDIGER - TILGJENGET GENNEMGANGSTEGNELSE FOR ARBEIDSGRUPPER For å beregne resultatene per arbeidsgruppe i stedet av ALL salgsrepresentant, legg til disse to tiltakene: 4. Salgs gjennomsnitt per arbeidsgruppe Dette vil beregne gjennomsnittlig salg per arbeidsgruppe (ikke bli forvirret med å bruke SalesRep i ALL-funksjonen, relatert til filterkonsept). 5. Salg Diff til Gjennomsnitt per arbeidsgruppe Dette beregner bare forskjellen mellom gjennomsnittlig salg av gitt salgsrepresentant og gjennomsnittlig salg per arbeidsgruppe. Resultatet kan da se slik ut: Postnavigasjon Beregning av et flytende gjennomsnitt i PowerPivot For to uker siden lovet jeg å snakke om hvordan å generere et bevegelig gjennomsnitt i PowerPivot, men i forrige uke fikk jeg en sidetracking ved å fortelle deg om en kul måte å vise YouTube på. videoer på dine SharePoint-sider ved hjelp av en webdel funnet på CodePlex som noen av mine arbeidsteammedlemmer fant. Det var så lett å implementere, jeg måtte bare dele det med dere alle. Men tilbake til emnet for å beregne et bevegelige gjennomsnitt, det første spørsmålet kan være det som er et bevegelige gjennomsnitt, og hvorfor vil du da bruke en. Et glidende gjennomsnitt er bare summen av to eller flere tidsavhengige verdier hvor summen deles opp med antall verdier som brukes. Hvis jeg for eksempel snakket om aksjekurser, vil jeg kanskje bruke noe som et 7-dagers glidende gjennomsnitt for å dempe effekten av individuelle dagspikes eller dråper i aksjekursen som ikke er indikativ for den generelle aksjestrenden. (Noen langsiktige investorer bruker enda lengre glidende gjennomsnitt.) Det betyr ikke at hvis en aksje plummets eller svever at jeg vil lene seg tilbake til det bevegelige gjennomsnittet, forteller jeg meg å handle. Enhver god aksjeinvestor vil fortelle deg at det er mange andre faktorer både internt og eksternt til et selskap som kan tvinge hånden til å selge eller kjøpe noen bestemt aksje. Men poenget er, og dette er svaret på det andre spørsmålet, et glidende gjennomsnittsdemping tilfeldigvis, slik at jeg lettere kan se det totale mønsteret av tallene jeg sporer. Ok, så antar jeg at jeg jobber for Contoso og ønsket å vite om salget stiger, faller eller generelt flatt. Hvis jeg ser på daglig salg, vil tallene sannsynligvis svinge opp og ned uten noe mønster som forhindrer meg i å spotte en generell trend. Følgende figur viser Contoso daglig Contoso salg i løpet av en 3 måneders periode i løpet av sommeren 2008. Jeg valgte å vise dataene som et diagram for å vise hvordan salget svinger om dagen og avslører informasjon som jeg kanskje ikke kunne se like lett, hadde jeg opprettet et bord med de samme verdiene. Selvfølgelig kunne jeg kartlegge et helt år eller mer, men for å se enkelte dager måtte jeg utvide diagrammet vesentlig. Men selv med denne mindre tidsperioden ser jeg at salget svinger ganske pent. Men jeg kan spørre om salget øker, minker eller forblir det samme. Hvis jeg har et godt øye, kan jeg si at salget tar slutt mot slutten av juli og deretter faller litt tilbake etter hvert som diagrammet flyttes inn i august. Men det er ikke så tydelig som det faktum at det er mye daglig fluktuasjon. Så hvordan kan jeg visuelt vise trender med flytende gjennomsnittlig salg. Nå for formålet med denne illustrasjonen, skal jeg lage et fire-dagers glidende gjennomsnitt, men ærlig talt finnes det ingen riktig antall perioder i et glidende gjennomsnitt. Faktisk burde jeg eksperimentere med ulike tidsperioder for å se hvilken tidsperiode jeg kan se på ikke bare overordnede trender, men også i dette tilfellet hvor jeg viser butikksalg ved sesongmessige endringer. Jeg vet allerede at hvis jeg viser data om dagen, kan jeg bruke følgende formel til å beregne det daglige omsetningen på bare vår butikkanal. (Ja, jeg kunne bare bruke SalesAmount og bruke en kanalskårer til å bare bruke butikksalg, men la meg holde fast ved eksempelet.) Jeg kan deretter bruke dette beregnede tiltaket til å beregne salg for tidligere dager for en hvilken som helst dag ved å opprette følgende mål. StoreSales1DayAgo: CALCULATE (StoreSales, DATEADD (DimDateDateKey, -1, dag)) Du kan kanskje gjette at formelen for beregning av salget for to dager siden og henholdsvis tre dager siden er: StoreSales2DayAgo: CALCULATE (StoreSales, DATEADD (DimDateDateKey, - 2, dag)) StoreSales3DayAgo: CALCULATE (StoreSales, DATEADD (DimDateDateKey, -3, dag)) Med disse fire verdiene beregnet for hver dag, kan jeg beregne summen av disse verdiene og dividere med 4 for å få et 4 dagers glidende gjennomsnitt ved å bruke Følgende beregnede verdi: FourDayAverage: (StoreSales StoreSales1DayAgo StoreSales2DayAgo StoreSales3DayAgo) 4.0 Nå, hvis jeg bytter tilbake til min kart side, bør jeg se at Excel oppdaterer feltlisten for å inkludere de nye beregnede tiltakene. Hvis jeg deretter legger til feltet FourDayAverage i boksen Verdier og lager en andre serie i diagrammet, har jeg nå både det faktiske daglige salget og det fire dagers glidende gjennomsnittet som vises i samme diagram. Det eneste problemet er at jeg også vil endre diagramformatet for å vise det daglige salget (min første dataserie) som kolonner og mitt bevegelige gjennomsnitt (min andre dataserie) som en linje. Når jeg høyreklikker på diagrammet og velger Endre karttype, kan jeg velge Combo som diagramtype som vist i den følgende figuren. I dette tilfellet er linjediagrammet Clustered Column akkurat det jeg vil. Fordi jeg la til den bevegelige gjennomsnittsserien til Verdier-området sist, blir det som regel Linjen, og alle andre dataserier vises som grupperte kolonner. Siden jeg bare har en verdi for hver dag, viser diagrammet en individuell kolonne per dag. Hvis jeg hadde skrevet inn data-serien i Verdier-området i feil rekkefølge, kunne jeg bare bruke denne dialogen til å velge diagramtypen for hver serie. Når jeg klikker OK i denne dialogen, ser diagrammet mitt nå ut som viser tydeligere mer av den generelle trenden og mindre daglig svingning. Men vent, er det en enklere måte å gjøre dette på hvorfor ja det er. Men for å lære å gjøre det, må du vente til neste uke. Postnavigasjon Mine arkiver Epost Abonnementstemaer Jeg snakker om PowerPivot Rolling Average Calculated Measure Jeg er veldig ny på powerpivot - og DAX-funksjoner, og jeg må beregne et rullende gjennomsnitt uten å bruke noen av datetime DAX-funksjonene da jeg ikke har noen datoer, jeg har bare en verdi som representerer en av dager. Alt jeg kan finne er rullende gjennomsnittlige instruksjoner ved hjelp av bestemte datoperasjoner og kan ikke finne ut hvordan jeg kan endre for mine behov. Jeg har en kolonne som har verdier 0,1,2,3. som representerer flere dager. Jeg har en kolonne med tilsvarende produksjonsverdier for hver av disse dagene. Jeg trenger å kjenne 7-dagers gjennomsnittet for hver dag. Åpenbart vil de første 7 dagene ikke være et 7-dagers gjennomsnitt - fordi det ikke vil være sju dager verdt produksjondata. Så opp til de første syv dagene vil jeg bare ha 1 dagers gjennomsnitt for dag 1, 2 dagers gjennomsnitt for dag 2, 3 dagers gjennomsnitt for dag 3 osv. Eventuelle forslag vil være svært nyttige. Re: Powerpivot Rolling Average Calculated Measure vil du ha gjennomsnittet av den totale daglige produksjonen for hver av de siste sju dagene, eller det gjennomsnittlige produksjonsbeløpet i kildebordet ditt de siste 7 dagene, dvs. gjennomsnittet av de enkelte tabellrader, eller gjennomsnittet av de daglige totals, en prøve-arbeidsbok med et Excel-bord som er representativt for den virkelige kildetabelldataene (censurert som nødvendig), ville være nyttig hvis du først lykkes i å prøve å gjøre det som din kone fortalte deg Registrert bruker Ble medlem 07-15-2013 Sted Denver, CO MS-Off Ver Excel 2010 Innlegg 9 Re: Powerpivot Rolling Average Calculated Measure Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørsmålet. Jeg prøvde å atach min fil - men det er for stort. Så jeg vedlagte en prøvefil. Tabellen jeg har tatt med her er et pivottabell fra powerpivot, og hver av kolonnene er opprettet ved hjelp av et beregnet mål. Det jeg vil gjerne er et annet beregnet tiltak som tar No Zeros gjennomsnittlig oljepris og gir meg syv dagers gjennomsnitt i kolonne H. Dette er resultatene jeg ønsker. Så Dag 0 vil bare være 98 Dag 1 - (22298) 2 Dag 2 - (2792298) 3 Dag 3 - (24527922298) 4 Dag 4 - (24624627922298) 5 Dag 5 - (26324624527922298) 6 Dag 6 - (29426324624527922298) 7 Dag 7 - (312297263246245279222) 7 Dag 8 - (294312297263246245279) 7 Dag 9 - (246294312297263246245) 7 etc. Gjør det fornuftig Re: Powerpivot Rolling Average Calculated Measure ok, så du vil ha gjennomsnittet av totalen. kan du strippe filen ned til en mindre utvalg av dataene og legge inn det slik at vi kan se den virkelige datastrukturen og de nåværende tiltakene i tilfelle du ikke kan gi en fil, formelen skal være noe slikt hvis (countrows (values ​​(Table1Days )) 1, KALKULERER (AVERAGEX (VALUER (Table1Days), Table1Sum of No Zeros Average Oil Rate), Table1Days lt VALUES (Table1Days) ampamp Table1Days gt VALUES (Table1Days) -7). Blank ()) erstatter tabell1 med ditt faktiske tabellnavn Sist redigert av JosephP 07-15-2013 kl. 12:07. Registrert bruker Ble medlem 07-15-2013 Sted Denver, CO MS-Off Ver Excel 2010 Innlegg 9 Re: Powerpivot Rolling Average Calculated Measure Okay-Powerpivot-tabellnozerosen er tilsynelatende ikke koblet til min kildedatabord - som jeg ikke skjønte før akkurat nå da jeg oppdaterte kildedataene og powerpivot-tabellen, ble det ikke oppdatert. Men - jeg nedskalert sourcedataene til å bare inkludere 2013-datoer, og det syntes å gjøre det lite nok til å legge ved. Så No Zeros bordet er bare filtrert til å bare inkludere 2013, slik at det samsvarer med kildedataene, selv om de ikke er koblet sammen. Jeg vil fikse det senere - jeg er ikke sikker på om det er en måte å knytte det etter det faktum - men det er ved siden av poenget. Mål 1 er hvor jeg forsøkte å lage 7-dagers gjennomsnittet. Takk bunter hvis du kan finne ut dette, jeg vet at det er litt rotete. Registrert bruker Ble medlem 07-15-2013 Sted Denver, CO MS-Off Ver Excel 2010 Innlegg 9 Re: Powerpivot Rolling Average Calculated Measure Formel ser bra ut - et spørsmål. Gjør jeg summen av No Zeros Average Oil Rate et annet beregnet mål, eller kan jeg gjøre det riktig i denne formelen Min No Zeros Average Oil Rate er resultatet av et annet beregnet mål, så jeg er ikke sikker på hvor jeg skal gjøre denne summen hvis (countrows ( verdier (Table1Days)) 1, KALKULERER (AVERAGEX (VALUER (Table1Days), Table1 Sum of No Zeros Average Oil Rate), Table1Days lt VALUES (Table1Days) ampamp Table1Days gt VALUES (Table1Days) -7)

No comments:

Post a Comment